Každý, kdo při své práci využívá nějaké ty vlastní internetové stránky, vám potvrdí, že je to užitečné jedině tehdy, když je na takových stránkách zajištěna dostatečná návštěvnost. A to pochopitelně ne proto, že by záleželo na počtu otevření takových stránek, ale proto, že se lidé jedině tak dozvědí, co na oněch stránkách je a co je jim tam sdělováno s nějakým konkrétním úmyslem. To je pravda. I když se i tato skutečnost postupně poněkud mění. Jak roste význam umělé inteligence, ubývá vlastně o něco těch, kdo musí něčí weby najít a otevřít, aby zjistili, co se tam nabízí.
Protože se jim stačí zeptat zmíněné umělé inteligence, která jim nenajde jako doposud internetové vyhledávače pouze odkaz na nějakou stránku, ale i přímo požadovaný obsah, který je na některé stránce umístěn. Takže pozvolna vzrůstá počet lidí, kteří hledají to, co na internetu hledají, raději s pomocí nástrojů umělé inteligence typu ChatGPT. Protože tady umělá inteligence dokáže odpovědět na kladené dotazy s využitím informací obsažených na webech. Ovšem pochopitelně ne na všech. Umělá inteligence si vybírá jenom ty, jež považuje za dost důvěryhodné. Ostatní se do jejího výběru nedostanou a nikdo je tedy po položení dotazu nezjistí.
A proto je důležitá a stále důležitější SEO pro Chat GPT. Protože je třeba si zajistit, aby právě náš web byl pro takovou umělou inteligenci relevantní a aby ho používala. Ale nefunguje to jenom takto jednosměrně. Když má někdo web považovaný za dokonalý, využije jeho obsah umělá inteligence, ale současně platí i to, že web, který je umělou inteligencí považovaný za důvěryhodný, boduje více i u klasických internetových vyhledávačů. A proto je v dnešní době (a zjevně i do budoucna) důležitá také AI SEO. Tedy optimalizace webů podle požadavků umělé inteligence. Která se svou volbou relevantních webů rovněž zasluhuje o to, kdo z podnikatelů na internetu uspěje a kdo ne.